AddKIDEM UYGULAMASI

Uygulama sayesinde çalışanlarınız için ayrı ayrı Aktüeryal Kıdem Tazminatı Karşılığı’nı hesaplayabilir ve Uluslararası Finansal Raporlama Standardı (UFRS) ve Türkiye Muhasebe Standardına (TMS) uygun olarak raporlayabilirsiniz.

Uygulamamız kıdem tazminatı karşılıklarını aktüeryal prensiplere uygun olarak hesaplar. Hesaplamada; çalışanın yaşı, çalışma süresi, beklenen emeklilik yaşı, cinsiyeti, ölme olasılığı yanında özellikle erkek çalışanlar için askerlik durumu ile kadın çalışanlar için evlenme olasılıkları şirket verileriyle desteklenmesi durumunda dikkate alınmaktadır.

Türkiye Muhasebe Standartları’na (TMS19) uygun olarak kıdem tazminatı yükümlülüğünün aktüeryal olarak hesaplanan karşılığı 1 Ocak 2013 tarihinden itibaren değişen muhasebeleştirilemeye başlandı. Bu yeni düzenlemeye tüm firmaların uyması gerekiyor.

Kurumunuza özel hazırlanacak rapor hakkında fikir edinebileceğiniz örnek raporları aşağıdaki linklere tıklayarak indirebilirsiniz.
İngilizce Örnek Rapor Türkçe Örnek Rapor

  • Nasıl satın alırım ?
    1. Kullanıcı Bilgileri’nin Girilmesi
      • Öncelikle “Kullanıcı Bilgileri” kısmında AddKIDEM’i kullanacak kişileri belirliyoruz. Bu amaçla, şirket yetkilisi, IK personeli ve Finans Personeli olmak üzere 3 kişinin e-posta adresine ihtiyaç duyuyoruz. Bu kişilerin farklı tanımlanması çalışanlara ilişkin bilgilerin ve finansal sonuçların sadece yetkili personel tarafından görüntülenebilmesi açısından önemli.
      • Süreçleri aynı kişinin yürütebilmesi için “Sorumluluk Onayı” kutucuğunu işaretlemeniz gerekecektir.
    2. Fatura ve İletişim Bilgilerinin Girilmesi
      • AddKIDEM’in son kurulum işlemleri için “Şirket Unvanı”, “Şirket Kuruluş Yılı” ve “Şirket Telefon No” alanlarını doldurmanız gerekmektedir. Aksi taktirde AddKIDEM’i kullanamayacaksınız.
      • Tarafınıza göndereceğimiz e-arşiv faturasında yer alacak bilgileri de bu kısımda doldurmanız gerekmektedir. Aksi taktirde faturanız eksik oluşturulacak veya oluşturulamayacaktır.
    3. Bilgilerin Onaylanması ve Ödemenin Yapılması
      • Ödeme öncesinde girmiş olduğunuz bilgileri son bir kez kontrol etmenizi öneriyoruz. Bilgileriniz doğru ise “Onayla ve Öde” butonu ile 3D Secure üzerinden ödeme işlemine geçebileceksiniz. Bilgilerinizi düzeltmek için “Düzenle” butonunu kullanmanız gerekmektedir.
  • AddKIDEM’e nasıl bağlanırım?
    • AddKIDEM’e www.addkidem.com adresinden erişebilirsiniz.
    • AddKIDEM’i kullanacak kişileri Satın Alma sürecinin Kullanıcı Bilgileri adımında tanımlamıştınız. Satın alma işleminin tamamlanmasını takiben bu kişilerin e-posta adreslerine gönderilen kullanıcı adı ve şifre bilgileri ile AddKIDEM’e giriş yapılabilecektir.
    • IK personeli olarak tanımladığınız kişi AddKIDEM’in “Veri Girişi” ve “Veri Kontrolü” modüllerine erişebilmektedir.
    • Finans personeli olarak tanımladığınız kişi AddKIDEM’in “Finansal Veriler” ve “Rapor Üretim” modüllerine erişebilmektedir.
  • AddKIDEM’i nasıl kullanacağım?
    1. Çalışan ve ayrılan bilgileri girilir.
      • Öncelikle çalışanların bilgilerini (işe giriş tarihi, doğum tarihi, cinsiyeti, yaka tipi vb.) ve geçmişte ayrılanların bilgilerini ((işe giriş tarihi, ayrılma tarihi, cinsiyeti, yaka tipi, ayrılma nedeni vb.) AddKIDEM’e yüklemeniz gerekiyor.
      • Çalışan ve ayrılan bilgilerini yazacağınız taslak dosyalar AddKIDEM içinde yer alıyor.
      • Taslak dosyalara bilgileri girdikten sonra dosyaları AddKIDEM’e upload etmeniz yeterli.
      • Ayrılanlara ilişkin veriniz yoksa endişe etmeyin. Raporunuzda sadece “Ödenen Tazminatlar/Termination Benefits” alanı boş kalacak.
    2. Çalışan ve ayrılan personel sayıları girilir.
      • Geçmiş yıllara ilişkin (maksimum 5 sene) yıl başı itibarıyla çalışan sayısı ve ilgili yılda istifa eden, işten çıkarılan, askerlik ve evlilik nedeniyle işten ayrılan çalışan sayılarını doldurmanız gerekiyor.
      • Bu bilgiler elinizde yoksa endişe etmeyin. Faaliyet gösterdiğiniz sektör için tahmini ayrılma oranlarını kullanabiliriz.
    3. Yüklenen/Girilen bilgiler kontrol edilir.
      • Taslak dosyaları kullanarak yüklediğiniz çalışan ve ayrılan bilgileri tutarlılık kontrolünden geçirilecek.
      • Varsa tutarsız/eksik veriler ve tutarsızlık nedenlerini AddKIDEM içinden takip edebilir ve kolayca düzeltebilirsiniz.
    4. Finansal varsayımlar girilir.
      • Maaş artış oranı,
      • İskonto oranı,
      • Hesaplamaya esas tarih,
      • Önceki döneme ilişkin Aktüeryal Değerleme Sonuçları (yoksa boş geçilebilecek)
    5. Rapor Oluşturulur.
      • Tek bir tuş ile Raporunuz hazır.
      • Raporunuz, AddKIDEM’e girdiğiniz çalışan/ayrılan bilgileri, ayrılma sayıları ve finansal varsayımlar doğrultusunda aktüeryal prensiplere göre oluşturuluyor.
      • Dilerseniz raporunuzu PDF formatta indirebilirsiniz.
      • Rapora esas hesaplamayı (Değerleme İşlemi’ni) yaptıktan sonra değişiklik yapma imkanınız bulunmamaktadır. Dolayısıyla, raporunuzu oluşturmadan önce girmiş olduğunuz tüm çalışan/ayrılan bilgilerinden, ayrılma sayılarından ve kullandığınız varsayımlardan emin olunuz.
      • Yeni bir Rapor oluşturmak için uygulamayı tekrar satın almanız gerekmektedir.
  • İmzalı Rapor İçin…

    Raporu bağımsız denetim kurumuna sunmak üzere ıslak imzalı olarak talep etmek için ADENDUM ile irtibata geçebilirsiniz.

  • Ek faydalara ilişkin aktüeryal yükümlülük hesabı için…

    Çalışanlarınıza sunduğunuz ek faydalara (izin ücreti, ihbar tazminatı, jübile/bonus planları vb.) ilişkin aktüeryal yükümlülüğü de hesaplatmak için ADENDUM ile irtibata geçebilirsiniz.